30/5/08

Intercambio Rianxo-Ribadeo


O pasado mércores 28 concluíuse o intercambio realizado entre os institutos Félix Muriel de Rianxo e o Porta da Auga, que tiña como principal obxectivo a convivencia e coñecemento dos dous pobos, fomentando o galego.

O proxecto comezou coa nosa viaxe a Rianxo no mes de abril, onde a pesar do mal tempo, puidemos coñecer o pobo e ter un maior vínculo cos rianxeiros/as.

Este mes foi o seu turno, e polo tanto o traballo recaeu sobre nós para darlle unha boa benvida. Despois dunha breve presentación e actuación por parte dos alumnos comezou a visita polo noso pobo. O tempo, unha vez máis, xogounos unha mala pasada e os plans previstos víronse bastante truncados, pero aínda así puideron coñecer bastantes recunchos da nosa vila, a pesar de que moito do recorrido fora en autobús.

Levámolos a Santa Cruz, onde camiñamos e posteriormente baixamos ao pavillón a realizar xogos populares. Visitamos lugares emblemáticos da vila (o concello, o parque, o faro, diferentes rúas,...), tivemos algo de tempo libre, e despois continuamos a nosa visita pola zona costeira ata a vila mariñeira de Rinlo, onde finalizou a nosa experiencia.

Agardamos que o noso pobo lles gustase e que quedaran contentos coa visita!.


Andrea Martínez

Antía Blanco

29/5/08

Viñeron os(as) de Rianxo...


Este mércores 28 os alumn@s e profesores do IES Felix Muriel de Rianxo viñeron, dentro das actividades de intercambio promovidas polo Equipo de Normalización e Dinamización Lingüística, devolvernos a visita. Nin a auga caída foi quen de augarnos a festa!
Nada máis chegar, a iso das 12, recibímolos como se debe: no Salón de Actos, con saúda do noso Dire e unha breve e interesante explicación de como é este curruncho da nosa Terra que é Ribadeo, do traballo que fixemos e estamos facendo do equipo, proxección visual, lectura de algún poemiña e ata interpretación artística cantada; todo isto, claro está, a cargo noso, dos alumnos/as.
Santa Cruz foi o que veu a continuación. Vista panorámica, xogos ... que quedaron reducidos ao tiro de corda porque ... coa que caía! Iso si, puidemos dar boa conta dos bocatas que levábamos.
E como chovía, un pouco de pavillón, con xogo de billarda, pano e convivencia-convivencia, no que algúns tiveron máis éxito que outr@s.
Mirasol-Figueirúa, percorrido polo paseo marítimo Alfonso Rodríguez Castelao (mira que é bonita a Ría con Castropol e As Figueiras do outro lado!), visita a Cargadeiro e Forte San Damián (con explicación documentada pola nosa parte) e, para rematar, chegada ata o faro de Illa Pancha.
Volta a Ribadeo, breve paseo por San Roque, as Catro “Calles”, parque (Torre dos Moreno e Pazo de Ibañez) e tempo libre.
E para rematar un moi agradável paseo pola zona do porto de Rinlo, aproveitando o mellor sol do día. Entrega de obsequios e, con certa pena, despedida. A vida segue e quizás algúns e algunhas nos volvamos ver ...

19/5/08

3ª Sesión de cinensino


O pasado mércores, día 14 de maio, o alumnado do 1º ciclo de ESO asistíu á proxección do filme "Un puente hacia Terabithia" na que foi a terceira e última sesión, neste curso, do programa cinensino.
No filme Jess (Josh Hutcherson) e Leslie (AnnaSophia Robb) son dous nenos de doce años cunha imaxinación desbordante. Desde o primeiro día que se coñecen na escola, o seu desexo de escapar dunha realidade mediocre que non lles agrada levaraos a crear na metade do bosque un mundo imaxinario e marabilloso: Terabithia. Este mundo fantástico, do que eles son amos e señores, acabará sendo un reflexo da súa realidade cotiá e axudaralles a enfrontarse a certos medos e inseguridades e a establecer entre eles un vínculo tan forte que non poderá ser roto por nada nin ninguén.

14/5/08

XIII día da Ciencia na Rúa de A Coruña


O que é a vida: a Feira da Ciencia do IES porta da Auga vai unha edición por diante desta macro feira de A Coruña. Macro polo número de participantes e centros, así como polo número de proxectos e difución comparada coa nosa. Pero precisamente por eso van un pasiño por detrás nalgunhas cousas. Tamén eles están a plantexarse unha pequena reducción de tamaño, a pesares de que teñen sitio e o tamaño facilítalles o ter un orzamento grandiño. E é que o máis grande non ten por que ser mellor.
Voltando ó tema principal, o pasado 10 de maio 23 alumnos e alumnas, unha profesora e un profesor achegámonos á Coruña, o Parque de Sta. Margarida, para participar na primeira edición deste evento con participación do galego. E é que ata o momento toda a cartelería se facía só en castelán. O por que do cambio? Política municipal.
Non damos entrado en materia. Repetición: 23 alumnos e alumnas, que trouxeron como agasallo unha camiseta, a bolsa da comida, un pin... e outras cousas como unha volta gratis pola Coruña ou unha lesión nunha perna no Corte Inglés (que xa é categoría ser atendido no botiquín de dito comercio)
Pero, non era un día de ciencia? Certo. Por turnos, na carpa asignada ('jaima', na denominación aborixe coruñesa), foron expostos os traballos Circuíto humano, Mesa de billar trucada, Cubiño de xeo en aceite, Visión vacuna, Esqueleto de raposo, O Ferro dos cereais, Imáns que levitan, Vasos pegañentos e Tamiz hermético, todos vistos na nosa feira de abril deste ano.
O ambiente, a pesares da choiva, foi moi bó. Ata houbo intercambio de números de móbiles e correos electrónicos con xente foránea, chamada moitas veces de intención para visitar a nosa carpa. A atención á xente de fóra, exquisita. Anécdotas, moitas, pero coido que deben ser contadas pola xente que as viviu. Aprendizaxe? Abondo; sempre se ve algunha novidade e afeitos á nosa feira, sempre se procura con maior eficiencia que os que van de visita a unha exposición coma este.
Unha precisión: a gratuidade ven de que os 'Amigos da Casa das Ciencias' nos pagan a viaxe precisamente para que levemos experiencias amosadas aquí, na nosa feira.
En resumo, hai xente que xa está esperando a próxima edición para participar e 'aprender' cousas, alí e dándose un garbeo pola Coruña, por exemplo, polo Acuario, que ese día está aberto e ten transporte e entrada gratuítos para os participantes como nós.

28/4/08

Xa está en marcha un novo proxecto de intercambio


O Consello de Europa insiste na necesidade de que as persoas desenvolvan competencias suficientes en máis de una lingua estranxeira para relacionarse con outros membros dos países europeos. As persoas plurilingües poden aproveitar plenamente as vantaxes que representa vivir nunha Europa multicultural: saber linguas contribúe ao pracer de viaxar e axuda a facer amigos; ademais, pode traducirse en mellores perspectivas laborais. Os cidadáns da UE teñen dereito a vivir e traballar en calquera lugar da Unión. Polo tanto, é moito máis fácil facer uso deste dereito si se fala a lingua do país ou da rexión á que se desexa ir.


Neste ano Europeo do diálogo intercultural os responsables dos centros educativos estamos tamén chamados a promover entre os xoves a aprendizaxe de linguas estranxeiras e a fomentar o coñecemento e a comprensión da diversidade de culturas. Esta tarefa na que vémonos máis directamente implicados os profesores de idiomas, resulta farto difícil. Somos conscientes de que na práctica diaria na aula no sempre é fácil espertar o interese dos alumnos pola lingua estranxeira, nin levar a cabo una pedagoxía fundada no entusiasmo e a intelixencia creativa, capaz de estimular a observación, a atención, reflexión e sentido crítico; aspectos que nos parecen de suma importancia na aprendizaxe dunha lingua. É precisamente por este motivo polo que desde o Departamento de Francés vimos a necesidade de traballar para ofrecer os nosos alumnos unha ensinanza da lingua e da cultura francesa que non se vexa reducida a unha mera competencia comunicativa exercida sobre situacións simuladas. Isto é, situacións nas que o alumno entra no xogo si se lle presentan de forma atraente e se sente psicológicamente próximo aos personaxes representados. E o noso desexo que dita ensinanza estea reforzada pola posibilidade dunha comunicación real e directa con falantes francófonos, que procure aos nosos estudantes un mellor coñecemento dos aspectos socioculturais que transmite a lingua estranxeira.


Para a consecución deste obxectivo vimos desenvolvendo unha liña de actuación baseada na participación en distintos proxectos europeos, xa sexa dentro do programa Comenius (acollida de axudantes lingüísticos, asociacións escolares) xa, dentro do marco das axudas da Xunta de Galicia para a realización de intercambios lingüísticos (Collège Notre-Dame de Bourgenay en Les Sables d´Olonne, Lycée Laënnec en Pont-L’Abbé, Collège International Marie de France en Montreal). Un número importante de alumnos de FLE se viu beneficiado coa realización destas iniciativas, apreciando o valor da lingua estranxeira como medio de comunicación con persoas pertencentes a unha cultura diferente e como elemento favorecedor das relacións sociais e interpersoais.


As razóns aducidas anteriormente, así como a experiencia positiva manifestada polos profesores e alumnos dos centros participantes leváronos a considerar oportuna a organización dun novo proxecto de intercambio para este curso 2007/08. Este cuarto proxecto con o centro Notre-Dame de Bourgenay, supón un paso máis na nosa andadura e na nosa afirmación de apertura, pois o noso departamento ao igual que o noso centro non cesan no seu empeño de abrirse ao mondo.


Como en anos anteriores esta actividade, que contou coa participación dun nutrido número de alumnos, desenvólvese en dúas fases:




  • Unha primeira visita dos estudantes e docentes franceses a Ribadeo que abrangueu do 05 ó 12 de abril. Optouse pola acollida familiar como modalidade de aloxamento. O Departamento de Francés do I.E.S. “Porta da Auga” organizou con motivo da súa estadía na nosa vila un variado programa de actividades que en moitos casos quedaron deslucidas por causa do mal tempo.


  • Os alumnos e profesores españois viaxaremos a Les Sables d´Olonne o 12 de setembro. A duración da nosa estadía no país veciño será de 8 días rematando o 22 de setembro, día de regreso a Ribadeo. Como no caso anterior serán as familias as encargadas de aloxar a aprendices e educadores.

O interese espertado por este tipo de proxectos anímanos a seguir traballando e apostando pola realización destas e outras iniciativas que favorezan e estimulen o estudo da lingua francesa e sobre todo o uso da mesma en situacións de comunicación reais con falantes francófonos.

21/4/08

Les élèves de 4º ESO ont présenté un travail à la Bibliothèque




Ce travail est divisé en deux parties LE VOYAGE DES MOTS et L'ORIGINE DES NOMS
On a revisé les curiosités des noms de famille: de noms de métier (census de Paris de l' année 1292), de noms d' animaux (avec la carte de France pour montrer les departements où ils sont fréquents) ainsi que les sobriquets( chauve, camus etc.). Les noms de personne sont representés ici par des noms de saints (martyrs).
Les noms de quelques villes d' origine grècque, latine, celte...Marseille, Nantes, Lyon, La Rochelle, Paris,etc.
L' origine de la langue française a été étudié chronologiquement. On a cherché des mots gaulois, des mots latins conservés tels quels dans le français actuel, et de mots provenants de l' Amérique et les îles(à partir de sa découverte), des mots chinois, japonais, allemands, russes, africains...
Sur la carte du monde de notre classe nous avons disposé des bateaux, des avions, des voitures...où les mots ont voyagé à travers les mers, la terre et le ciel pour arriver en France.
Ce travail est signé par Anxo, Alberte, Alba, Claudia, Carlota, Edén, Luisa et Marta

Crónicas de sociedade




Os alumnos de 4º ESO de Cultura Clásica, guiados pola súa profesora, elaboraron a exposición ubicada na Biblioteca co fin de dar a coñecer os aspectos básicos da vida cotiá no mundo antigo, dende o nome dos días ata os meses do ano, dende a distribución das ocupacións (dependendo do sexo) ata o disfrute do ocio, dende un prandium (almorzo) frugal ata unha cena copiosa.
Imaxes de política, sociedade, educación, infraestructuras, urbanismo, etc (do Latín et cetera “e o demais”) do pasado clásico mestúranse con imaxes deses mesmos aspectos da nosa actualidade, o resultado é descubrir e valorar que nin eles eran tan arcaicos nin nós tan modernos, que nunhas cousas adiantamos e noutras mantémonos iguais, que as nosas raíces están no mundo antigo e que gracias a elas somos como somos.

Agradecemento especial merecen os pais da alumna Sagrario Fernández Saavedra quenes nos elaboraron unha maxistral maqueta do Coliseum.

2/4/08

O departamento de administrativo leva ós seus alumnos ó xulgado


¿Tan mal se portan? Non, non é iso. Velaí o que aconteceu.
O pasado luns 31 de marzo, os alumn@s de Ciclo Medio de Xestión Administrativa e de 1º curso do Ciclo Superior de Administración e Finanzas, acompañados polos profesores José María e Anxo, participaron, na cidade de Lugo, nunha actividade extraescolar organizada polo Departamento de Administrativo.
Pola mañá asistiron a varias vistas nos Xulgados do Social de Lugo. Foron casos de reclamacións de cantidades por impago de salarios, demanda de despido improcedente, disconformidade coa calificación de incapacidade temporal como enfermidade común, … e incluso de mobbing (acoso laboral).
A valoración do alumnado foi moi favorable, xa que visualizaron exemplos de aplicación práctica de contidos estudados en clase.
Despois dun refrescante paseo polo adarve da muralla, Patrimonio da Humanidade, e única de orixe romana no mundo que conserva íntegro todo o seu perímetro (valoremos o noso!!), comprobaron aquilo de “..e para comer, Lugo.”
Á tarde realizaron unha breve visita guiada ó Museo Provincial, vendo en detalle a sección de arqueoloxía, etnografía, os mosaicos romanos, a expresiva “Ofrenda a San Ramón” de Asorey e a sección de ouriversaria, co Torques de Burela e o Cabalo Alado de Ribadeo.
Todos quedaron con gañas de volver, xa que o tempo foi escaso para aprezar a riqueza desta Institución.
E unha vez “vista para sentenza” a viaxe, voltaron no autobús a Ribadeo.

O concurso "As mates molan" xa ten gañadoras


O pasado venres 4 de abril tivo lugar a fase presencial e final do concurso “As mates molan”, organizado polo departamento de matemáticas e o equipo de normalización e dinamización lingüística do centro.
Para esta fase clasificáronse as alumnas: Ana alonso Pérez, do CPR Martínez Otero de Foz; Lucia Barrera López, do IES Perdouro de Burela; e Mª Victoria Durán López e Menalia Yáñez Basanta do IES Vilar Ponte de Viveiro. Estas alumnas acadaron as maiores puntuacións na fase web do concurso e foron as únicas concursantes que presentaron solucións aos seis boletíns de que constou esta fase.
A proba presencial consistiu na resolución de 8 problemas nun tempo máximo de hora e media. O tribunal avaliador, formado polos profesores José Carlos García Barro, Alfonso Piñeiro Funcasta e Montserrat Villar Riveira, tivo que valorar ás participantes por unha estreita diferenza de puntos, polo que foi preciso cualificar non só a corrección da solución aportada, senón tamén a claridade da explicación e expresión utilizada.
O primeiro premio recaeu en Ana Alonso Pérez, do CPR Martínez Otero de Foz, e o segundo en Menalia Yáñez Basanta, do IES Vilar Ponte de Viveiro. Tal e como establecen as bases do concurso recibirán, respectivamente, 100 € en vales de compra e un MP4.
Dende o departamento de matemáticas do IES Porta da Auga queremos agradecer moi sinceramente aos demais departamentos dos centros participantes a difusión deste concurso e aos alumnos e alumnas a súa participación
Felicitamos tamén a todos os participantes pola orixinalidade das respostas aportadas, fannos lembrar aos profesores que sempre temos cousas que aprender do alumnado.
Finalmente a nosa especial noraboa ás gañadoras e demais alumnas que chegaron á fase presencial, as catro teñen mérito, aínda que so podan recibir premio dúas delas.

1/4/08

A XIV feira está en marcha







Unha nova edición da Feira Da Ciencia e Tecnoloxía está en marcha.
Á inauguración, que tivo lugar hoxe ás 18:00, asistiu, entre outras autoridades, o Sr. Delegado Provincial da Consellería de Educación e o Sr. Alcalde do Excmo. Concello de Ribadeo.
Logo dun breve acto, os asistentes tiveron a oportunidade de presenciar o primeiro experimento desta edición, “o lanzapatacas”, unha especie de bazoca que utiliza como material pirotécnico o gas dun espray e unha pataca a modo de proxectil.
Pero as sorpresas non se acababan aí, dentro do pavillón onde se desenvolve a feira viuse unha demostración práctica de fabricación de biodiesel e dos plásticos máis primitivos que se obtiñan do leite, unha explicación do fraude que se esconde detrás do anuncio “cereais ricos en ferro”, dos efectos que o alcol produce non seres vivos, o control automático dun aparcamento e un moi longo etcétera xa que son máis de 80 experiencias e dúas exposicións: “Escher e as Matemáticas” e “Prestige, crónica negra dun modelo enerxético insostible”.
Nos días sucesivos, ata o venres 4 a mediodía, pasarán pola feira unhas 1000 persoas entre alumnado e público en xeral.

31/3/08

Rallye matemático


Un grupo de alumnos de 3º de ESO participuo no XVI Rallye Matemático sen Fronteiras 2008, organizado por AGAPEMA (Asociación Galega de Profesores de Educación Matemática).
A proba desenvolveuse hoxe ás 16:00 e consistiu no traballo en grupo na resolución de problemas. Como se pode ver na foto, a entrega e concentración foi total.
Juan Soto, profesor de matemáticas, foi o que inscribiu a este grupo na proba e participou encargándose da vixilancia dun grupo no IES Vilar Ponte de Viveiro e, reciprocamente, unha profesora dese centro vixiou aos nosos participantes.
Na páxina de AGAPEMA pode atoparse máis información sobre esta proba, así como as solucións aos problemas propostos.

25/3/08

Teatro "Pisa la raya"


O venres 14 de marzo, último día de clase antes das vacacións de Semana Santa, o Concello de Ribadeo ofreceu para o alumnado dos centros de secundaria de Ribadeo a representación teatral “Pisa la raya”, da compañía alavesa Pikor Teatro.
Trátase dunha obra dirixida ao público xuvenil de 14 anos en adiante que recrea de forma divertida situacións tristemente habituais entre os xoves desas idades: a presión do grupo no consumo de drogas, a primeira vez que se proba, o medo á transgresión, o consumo compulsivo que caracteriza aos hábitos xuvenís, as drogas como evasión da realidade, o entusiasmo e a decepción, a adicción, a falacia que supón a distinción entre drogas legais e ilegais, a adulteración e sobre todo o grave risco que supón para o consumidor de calquera tipo de droga a ignorancia e a desinformación sobre o tema.
Do IES Porta da Auga asistiu o alumnado dos bacharelatos e ciclos formativos de administración, en total uns 90 alumnos e alumnas.

14/3/08

2008, XIV Feira da Ciencia e Tecnoloxía


De novo, a feira de abril marcará o paso de descubrimentos en ciencia no noso centro. Pouco que ver con edicións anteriores, menos aínda cas do principio, en tempos nos que non se coñecían as memorias USB, Youtube ou o chat. A feira de abril, neste caso, non é a de Sevilla, senón a da ciencia e tecnoloxía. A segunda neste curso: outra novidade despois da feira de outono, que se encadrou por primeira vez na semana europea da ciencia e tecnoloxía. Unha novidade que posiblemente pode variar as datas de realización da feira no futuro.
Catorce edicións dan para moito, algo que pode verse na web, pero tamén para soñar co moito que poden chegar a dar outras tantas. É para ter medo cavilando como sairá este ano: cada edición é un desafío para levar a cabo moitas actividades, e non todas saen ben, aínda que se poña esforzo. Como será este ano?.

11/3/08

Campaña de sensibilización sobre la enfermedad mental.




La Campaña MENTALÍZATE pretende informar, sensibilizar y formar a los jóvenes y educadores sobre la realidad de la enfermedad mental, su tratamiento, las conductas que potencian la salud mental y las acciones que favorecen la correcta detección de trastornos mentales.
La enfermedad mental es una patología severa y persistente, que en parte puede prevenirse con la ayuda de la comunidad educativa, colaborando en la detección precoz de síntomas, y educando en habilidades interpersonales para prevenir las conductas de riesgo, tales como el consumo de cannabis y otras drogas, y fomentando los hábitos de vida saludables.
La O.M.S. ha declarado que la falta de una buena salud mental en las primeras etapas de la vida, puede provocar enfermedades mentales a largo plazo, que acompañarán a la persona en toda su existencia. Actualmente, se calcula que al menos el 20% de los adolescentes y jóvenes del mundo sufren una enfermedad mental.
Es necesario que asociaciones, profesionales de la salud mental, familiares, centros educativos, trabajemos juntos para informar a los jóvenes y de esta manera, prevenir futuras enfermedades o al menos, poder detectar lo antes posible la aparición de alguna de ellas.
Es fundamental aumentar la conciencia social sobre las necesidades de los más jóvenes en materia de salud mental, ya que en estas etapas, la aparición trastornos emocionales y conductuales ha de tenerse muy en cuenta, y así prevenir el desarrollo de la enfermedad.
Los jóvenes viven muchas situaciones de riesgo en materia de salud mental: el estrés, los problemas emocionales, el abuso de sustancias desde edades cada vez más tempranas, las altas tasas de suicidios, los desajustes alimenticios... son problemas que los afectan y que pasan desapercibidos en muchas ocasiones.
Por todo ello, desde la ASOCIACIÓN DE AXUDA Ó ENFERMO MENTAL A MARIÑA consideramos que una Campaña Informativa y de Sensibilización sobre la Enfermedad Mental para jóvenes , es necesaria para acabar con mitos y prejuicios, acercarle a los jóvenes una realidad desconocida, así como facilitar información sobre los recursos apropiados de los que disponer de cara a afrontar una enfermedad mental.

5/3/08

Exposición O SON DAS BUGUINAS


Exposición itinerante sobre o tsunami con fotos de Paco Vila, ilustracións de Xulia Barros e textos de María Reimóndez.
No Porta da Auga, do 19 de febreiro ao 14 de marzo. Pódese visitar en horario lectivo.
Esta exposición, realizada por Implicadas no Desenvolvemento co obxectivo sensibilizar á cidadanía a través da cultura sobre a necesidade dun compromiso permanente na resolución da pobreza para evitar e previr desastres como o tusnami de 2004, chega ao Porta da Auga nun marco conxunto de actividades que están levando a cabo o Departamento de Lingua e Literatura Galega e o Departamento de Normalización e Dinamización Lingüística coa finalidade de sensibilizar ao alumnado sobre a problemática do terceiro mundo e a inmigración. Todas estas actividades estanse realizando ao longo do curso en sucesivas fases:
1ª fase: Lectura do libro en 1º de bacharelato do camerunés Víctor Omgbá, Calella sen saída, no que relata as experiencias migratorias dun estudante do Camerún que chega a Madrid coa pretensión de rematar a súa carreira de dereito e acaba sendo repatriado ao seu país como un ilegal máis. Lectura do libro en 3º da Eso de O son das Buguinas, un libro solidario que inclúe un DVD promovido por Implicada/os no Desenvolvemento e, como o seu nome indica, harmoniza coa devandita exposición.
2ª fase: Recollida e selección de poemas, que versen sobre este tema, de diversos autores galegos e de creación propia para un recitado de poemas con proxección audiovisual que realizaremos a finais de curso.
3ª fase: A posta en contacto con Implicadas para que nos cedesen a exposición e para a súa colaboración nos actos finais de curso.
4ª fase: O acto final de curso, previsto para a segunda quincena en data por determinar, que incluirá:
- A proxección do vídeo de Manu Chao titulado Clandestino
- A realización dunha mesa redonda na que estarán presentes o escritor Víctor Omgbá, a cooperante de IND Olga Castro,
e todo o alumnado que queira participar.
- Un recital poético con proxección audiovisual e audición musical no que os alumnos lerán os textos escollidos durante
curso e os da súa propia creación.
- Finalizaremos o recital cantando os alumnos a canción de Manu Chao.

29/2/08

2ª sesión de cinensino


Onte o alumnado de 1º e 2º de ESO asistiu no cine teatro de Ribadeo á segunda proxección programada para este curso no cinensino.
Os alumnos e alumnas tiveron a oportunidade de ver a película "Salvatore. Así es la vida" (Gian Paolo Cugno, 2006), unha produción Disney rodada en Italia con actores deste país e en italiano.
O protagonista, Salvatore (Alessandro Malliaen) é un rapaz ao que lle more o pai nun accidente laboral, que o obriga a coidar el só da súa avoa e da súa irmá; o filme é unha película optimista sobre o poder da educación e da cultura. Neste sentido hai dous personaxes importantes: o mestre Marco Brioni (Enrico Lo Verso) e a asistenta social Laura Valvo (Galatea Ranzi). O primeiro correspóndese ao profesor vocacional que está disposto a desafiar as normas con tal de conseguir o seu obxectivo e que é capaz de ver a educación como algo máis ca unha mera acumulación de datos. A asistenta Laura, pola súa parte, representa a institución que moitas veces non é capaz de ver o aspecto humano da situación, aínda que neste caso non é un personaxe plano, polo que non cae na categoría simplemente negativa.

21/2/08

Obxectivos de desenvolvemento para o milenio.


Dende o día 18 ao 22 deste mes, no primeiro e segundo andar do edificio, expóñense 10 carteis cos que a ONG “Paz y Desarrollo” pretende dar a coñecer os oito obxectivos de desenvolvemento para o novo milenio que se fixaron no Cumio do Milenio das Nacións Unidas, celebrado en setembro de 2000.
Estes obxectivos son:
1.- Erradicar a pobreza e a fame.
2.- Lograr a ensinanza primaria universal.
3.- Promover a igualdade de xénero e a autonomía da muller.
4.- Reducir a mortalidade infantil.
5.- Mellorar a saúde materna.
6.- Controlar o VIH/SIDA, paludismo e outras enfermidades.
7.- Garantir a sustentabilidade ambiental.
8.- Fomentar unha asociación mundial para o desenvolvemento.
Agora, como se di en cada un dos carteis, quizais nos debamos preguntar: estamos facendo algo?.

19/2/08

Theatre in english


Last Friday 8th February some students of IES Porta da Auga, IES Dionisio Gamallo and IES Marqués de Casariego, went to a theatre play by Clever Pants – Ronnie O. and Julie F.
It was a romantic story; a boy and a girl fall in love at first sight, but they have a problem – football. Yes, their families are supporters of the two rival teams in town – United and City. They are enemies! So, they decide to run away somewhere without football.
During the play the actors invited some of the students to take part in the show, but…we are so shy, aren’t we, Álvaro and Jorge?

11/2/08

Os amores hei


Para dinamizar o uso da lingua galega entre os mozos e mozas e o mesmo tempo interrelacionala coas novas tecnoloxías, o departamento de lingua galega e literatura xunto co equipo de normalización lingüística organiza un concurso que leva por lema OS AMORES HEI, para todos os alumnos e alumnas do centro agás o 1º ciclo de ESO.
O alumnado participará enviando mensaxes de amor en prosa ou verso e en lingua galega a través da rede. Cada participante limitarase a un espazo (350 caracteres) e a un número de mensaxes (5).
Para participar, cada alumno/a ten que acceder ao enlace na web do instituto onde está o formulario dende o que deben enviar a mensaxe.
Para elixir os gañadores valorarase a orixinalidade e creatividade das mensaxes que se envíen ata o día 5 de maio de 2008.

1/2/08

Rutas literarias polo museo de Lugo


O 31 de xaneiro os nosos intrépidos aventureiros de 1º da ESO realizaron unha visita inusual ao Museo Provincial de Lugo.
Iniciaron esta experiencia lendo o libro Contos do Museo, composto por relatos escritos por catro magos lucenses das letras: Xabier P. Docampo, Agustín Fernández Paz, Paco Martín e Xosé Miranda. Os rapaces adentráronse en engaiolantes historias ambientadas no museo polas que buligan almas en pena, pezas arqueolóxicas enmeigadas, paxaros excepcionais ou travesos trasnos, aderezadas con temas como o amor, o misterio e o humor. Os textos ademais veñen acompañados de ilustracións realizadas por debuxantes tamén lucenses.
A segunda parte da andanza consistiu na visita ao Museo, alí tiveron que indagar polas diferentes salas, divididos en grupos e co libro lido na man, buscando as respostas dunha vintena de preguntas relacionadas cos relatos ou co propio Museo. A verdade é que a ardua pescuda deu os seus bos resultados e tamén tivo os seus premios.
Foi toda unha aventura que, segundo a opinión dos propios protagonistas, estarían dispostos a repetir.